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标题: 光荣Wii新作 - Opoona [打印本页]

作者: creamsugar    时间: 2007-3-14 12:14     标题: 光荣Wii新作 - Opoona

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3158009

First, the setup. Opoona is not only the game's title, but the name of the main character, as well. Opoona, a descendant of the brave Cosmo Guards, is visiting the planet Landroll with his family, when he's separated from them and find his parents in the hospital for series injuries and both his brother and sister completely missing. What happened? In Opoona, it's your job to earn a license to travel to other colonies and find out. These licenses are different jobs -- rescuer, idol, detective -- and players pick and choose what they'd like to become.
白痴剧情,主人公可以转换各种职业。

Despite the somewhat serious sounding subject matter, Opoona's art style suggest the game is anything but. Shintaro Majima heads art direction on this project, while Sachiko Yukimura, who has worked with Yuji Hori several times on the Dragon Quest series, joins as planning director. Most exciting for RPG fanboys, however, is Hitoshi Sakimoto, the composer of Final Fantasy XII's excellent soundtrack, penning the music.
Art Director:眞島 真太郎(artepiazza,参加多部DQ制作)
音乐:崎元 仁(FF12)

In a bit of a twist, Opoona is controlled without touching the Wiimote whatsoever. We only have a brief description of combat from Koei, but they claim movement and "Active Bombom Battle," which encompasses the game's combat scenarios, is controlled entirely by the nunchuck, allowing for one-handed play. Snapping the nunchuck fires projectiles at enemies, whose trajectory can be changed by moving the nunchuck.
战斗只用 nunchuck(左手控制器)就能操作。
作者: xjackx    时间: 2007-3-14 12:16

连GC的画面也赶不上,KOEI,叫我说什么好呢……
作者: EastFire    时间: 2007-3-14 12:18

好敷衍的画面。
作者: sgasoka    时间: 2007-3-14 12:20

这画面,这人设,无语了~
作者: kukutiti    时间: 2007-3-14 12:31

wii,第三方的坟墓
作者: jyjia424    时间: 2007-3-14 12:33

这画面
作者: papplez    时间: 2007-3-14 12:55

貌似是三国无双的引擎
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 13:00

来了~~~
【速報】コーエー新作発表会
http://gemaga.sbcr.jp/archives/2007/03/post_709.html


作者: 岳不群    时间: 2007-3-14 13:03

太NB了

光荣
作者: Pele    时间: 2007-3-14 13:19

这游戏唯一的优点难道就是弱智程度接近南方公园的人设?
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 13:27

发表会开始~~

まずは小松社長の挨拶。「心の温まるタイトルです」と自信のほどを見せます。タイトルは『オプーナ』。開発は『DQ7』のアルテピァッツァ!
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 13:28

オプーナ

総合プロデュースをつとめるコーエー杉山さんが登壇。RPGへの思いと『オプーナ』への期待を語ります。
発売は2007年。音楽は崎元さん!
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 13:29

真島さん登場

ゲーム画面と共にアルテの真島さん登場。詳しいゲーム内容を紹介していきます。かわいいキャラとSF的な世界勧が印章的です。主人公たちの頭の上に浮かんでいるのは、エナジーボンボン。ヌンチャクをはじいて敵を攻撃します。カスタマイズも可能とも。
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 13:41

战斗

バトルはセミリアルタイム制度。ボンボンでの攻撃のほか、さまざまな効果を発揮するフォースを使うことも出来ます
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 13:49

開発组

開発スタッフの中心メンバーが登壇。左から、アルテのディレクター杉村さん、開発プロデューサー真島さん、作曲を担当するベイシスケイプの崎元さん。

すべての操作がヌンチャクで行えるそうです
作者: 长牛角    时间: 2007-3-14 13:50

期待销量为0
作者: 海苔    时间: 2007-3-14 13:54

这游戏能叫次世代?
作者: kevinpank    时间: 2007-3-14 15:04

用这种人设不如直接用Mii的人物来玩…囧rz
至少能用明星脸

作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 15:32

●目標販売本数は、まずは50万本。最終的には100万本を目指す。


作者: Pele    时间: 2007-3-14 15:38

引用:
原帖由 贪吃的蝴蝶 于 2007-3-14 15:32 发表
●目標販売本数は、まずは50万本。最終的には100万本を目指す。

300万高达无双
100万这个

这样下去,光荣成为日本EA指日可待呀
作者: Leny    时间: 2007-3-14 15:57

看这个人设把我给笑到了……

只有崎元仁是亮点
作者: 贪吃的蝴蝶    时间: 2007-3-14 16:09

fami通记事来了!!

作者: ywlnn    时间: 2007-3-14 16:17

引用:
原帖由 Pele 于 2007-3-14 13:19 发表
这游戏唯一的优点难道就是弱智程度接近南方公园的人设?
我也这么觉得
作者: jyjia424    时间: 2007-3-14 18:18

引用:
原帖由 贪吃的蝴蝶 于 2007-3-14 15:32 发表
●目標販売本数は、まずは50万本。最終的には100万本を目指す。

作者: 鱼鱼鱼鱼    时间: 2007-3-14 21:38

PSP画面不是应该是16:9的么??
作者: kevinpank    时间: 2007-3-14 22:38

官方网站
http://www.gamecity.ne.jp/wii/opoona/

FAMI通报导
http://www.famitsu.com/game/news/2007/03/14/103,1173857487,68536,0,0.html
作者: 李书文    时间: 2007-3-15 00:38

不知为何对光荣总是非好感。。。
作者: breakdown    时间: 2007-3-15 00:44

这公司怎么不倒闭,没天理了




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